Spar tid med digital bogføring
Har du nogensinde spekuleret over, hvor meget tid der bruges på at bogføre et bilag? Eller hvor meget tid jeres bilagskontrol og andre regnskabsmæssige rutiner tager?. Ved at digitalisere disse – oftest tidskrævende, manuelle arbejdsprocesser – kan vi spare dig for masser af tid. Den kan du eller din bogholder i stedet bruge på din forretning!
Hvor lang tid tager det at bogføre et bilag?
Skal du regne det hele med, tager det langt mere tid at bogføre et bilag, end blot af foretage selve bogføringen i dit regnskabsprogram.
Oftest skal bilaget først findes frem og registreres. Derefter skal det tit godkendes – måske endda af flere forskellige instanser i firmaets organisation. Og lige så tit er bogholderen nødt til at rykke hver enkelt led i processen flere gange, før de får det gjort.
Derefter kan bilaget så sættes til betaling. Den skal efterfølgende godkendes, hvorefter den endelige bogføring af bilaget først derefter kan foretages.
Stil listen op over arbejdsgangen i dit firma – og se hvor lang tid det rent faktisk tager!
Hvor meget dobbeltarbejde udfører bogholderiet?
For hver gang en arbejdsproces skal konverters fra papir og til digitalt format, foretager firmaets bogholder reelt set dobbeltarbejde. For var de nødvendige informationer blevet indsamlet digitalt fra starten af, var bogholderen sluppet for at skulle taste dem ind manuelt.
Ved at ”sætte strøm” til alle manuelle processer lige fra time- og kørselsregnskab og til alle de andre tunge arbejdsprocedurer i dit firmas regnskab, kan du nemt sparer masser af tid i firmaets administration.
Den kan enten du eller firmaets bogholder bruge på andre vigtige arbejdsopgaver, som kan være med til at udvikle og modne dit firma til udfordringerne i din branche.
Gør procedurerne digitale og få bedre overblik
Ved at digitalisere og optimere alle de regnskabsmæssige processer som foregår manuelt eller semi-automatisk i dag, gør du arbejdsbyrden for de involverede medarbejdere mindre, lige som det bliver nemmere at følge med i, at alle involverede parter får udført deres opgaver.
Samtidig sparer du eller din bogholder tid på at rykke dem, der mener, at deres andre arbejdsopgaver er vigtigere. For det sker helt automatisk!
Det speeder arbejdsprocesserne op, så firmaets regnskab kan opdateres hurtigere. Derved får du et mere korrekt billede af firmaets økonomiske situation og likviditet. Overblikket kan samles i et smart dashboard, som du kan dele med bestyrelse og andre interessenter.